W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Deklaracja dostępności

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej we Wrocławiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.mops.wroclaw.pl

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Treści niedostępne:

  • część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR),
  • nie wszystkie dokumenty PDF są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, brak znaczników sekcji nawigacyjnych czy tytułów itp.),
  • w artykułach mogą wystąpić błędy redakcyjne, polegające na nieprawidłowym użyciu znaczników H, nieodpowiednim zastosowaniu list wypunktowanych lub numerowanych, pozostawieniu pustych linii i użyciu nieopisowych linków.

Treści nieobjęte przepisami

Oświadczenia majątkowe.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o narzędzie o WAVE Evaluation Tool oraz Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
  • W górnej części strony znajduje się menu z narzędziami:
    • zmiany kontrastu,
    • włączenia wersji tekstowej,
    • mapa serwisu.
  • Zespół redaktorów strony dokłada wszelkich starań aby treści zamieszczone na stronie mops.wroclaw.pl spełniały kryteria dostępności. Jednakże z uwagi na liczbę opublikowanych artykułów może się zdarzyć, że treść nie będzie spełniała wszystkich wymagań.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Bartosza Figaniaka - mejlowo dostepnosc@mops.wroclaw.pl lub telefonicznie 717 822 337.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Andrzej Mańkowski - Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Wrocławiu,
  • Adres: ul. Strzegomska 6, 53-611 Wrocław,
  • e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek znajduje się przy ulicy Strzegomskiej 6. Ilość kondygnacji 5. Ciągi piesze prowadzące do wejść są w dobrym stanie.

W odległości nieprzekraczającej 300 metrów znajduje się komunikacja publiczna – autobus, tramwaj. Usytuowanie budynku umożliwia bezproblemowe dotarcie wszystkim osobom, również osobom ze szczególnymi potrzebami.

Obok wejścia B do budynku zostały zlokalizowane trzy miejsca postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Miejsca parkingowe zostały oznaczone znakami poziomymi (koperta) oraz znakiem pionowym.

Budynek posiada dwa wejścia: A i B. Do obu wejść prowadzą schody, przy których zamontowane są poręcze. Nad wejściami A i B umieszczone są głośniki systemu Totupoint naprowadzające dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Wejścia A

nie jest dostosowane dla osób z dysfunkcją narządu ruchu. Trzeba pokonać 8 schodów, 5 przed wejściem i 3 za.  Wejście jest zamknięte.

Wejście B

przy wejściu zlokalizowana jest pochylnia umożliwiająca dostęp dla osób ze szczególnymi potrzebami, zwłaszcza dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Schody wejściowe są przystosowane dla osób z niepełnosprawnością wzroku, są skontrastowane, z nieśliską powierzchnią, ze wskaźnikami fakturowymi (pasy i wypustki). Wejście do budynku prowadzi przez przeszklony wiatrołap (drzwi szklane oznaczone kontrastowo) – konieczność otwarcia dwóch kolejnych skrzydeł ciężkich drzwi oraz niewielka przestrzeń manewrowa.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku znajdują się dwie klatki schodowe usytuowane przy wejściu A i wejściu B. Biegi schodów oraz spoczniki mają odpowiednią szerokość i długość. Schody wyposażone są w poręcze oraz taśmę antypoślizgową.

Dźwig osobowy znajduje się przy wejściu B i umożliwia dostanie się na każdą kondygnację budynku. Przycisk przywołania umiejscowiony został na odpowiedniej wysokości, która pozwala na samodzielne korzystanie z windy przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich.  Nad windą umieszczony jest głośnik systemu Totupoint naprowadzający dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Sam dźwig jednak nie został wyposażony w komunikaty głosowe. Panel sterowania nie posiada dodatkowego oznakowania dla osób niewidomych i niedowidzących.

Ciągi komunikacyjne nie mają utrudnień w postaci progów. Szklane drzwi znajdujące się w korytarzach są oznaczone kontrastowymi paskami. Szerokość korytarzy jest zgodna z warunkami technicznymi.

Część budynku przeznaczona jest do obsługi Klientów. Za wejściem głównym po lewej stronie znajduje się Punkt Informacjyjny, wyposażony w pętlę indukcyjną. Po prawej stronie znajduję się makieta tyflograficzna  pomagająca zorientować się w nieznanej przestrzeni osobom niewidomym i słabowidzącym, informacje dostarczane są dźwiękowo oraz poprzez dotyk za pośrednictwem form przestrzennych i opisów brajlowskich. Dalej po prawej stronie znajduje się  biletomat obsługujący wszystkie Biura Obsługi Klienta oraz Kasy. Biletomat jest na odpowiedniej wysokości, posiada duży i wyraźny wyświetlacz. System kolejkowy informuję o aktualnie obsługiwanym numerze klienta zarówno głosowo, jak i wizualnie.  Dodatkowym wyposażeniem ułatwiającym obsługę Interesantów jest zamontowany domofon, służący do połączenia z wybranym Działem. Domofon zamontowany jest na dostosowanej wysokości. Urządzenie nie posiada rozwiązań przeznaczonych dla osób z dysfunkcją słuchu i wzroku.

Wewnątrz budynku zainstalowanych jest łącznie 8 znaczników Totupoint naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Hol

posiada obszerną poczekalnię z miejscami siedzącymi. Duża przestrzeń pozwala na swobodne przemieszczanie się.

Kasy

zostały czytelnie oznaczone. Okienka kasowe usytuowane są zbyt wysoko, co może utrudniać swobodne korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózkach lub niskiego wzrostu. Kasy zostały wyposażone w  pętle indukcyjne ułatwiające obsługę osób z aparatami słuchowymi.

Dział Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami - sala 25

znajduje się na parterze po prawej stronie, posiada znacznik systemu Totupoint naprowadzające dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Dwuskrzydłowe drzwi umożliwiają bezproblemowy wjazd osób poruszających się na wózkach nawet elektrycznych typu skuter. Stanowiska obsługi klienta są oznaczone czytelnymi cyframi, a także posiadają dostosowane biurka z dostawką zapewniające dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami. Dział ten dysponuję pętlą indukcyjną ułatwiającą obsługę osób z aparatami słuchowymi. Dodatkowo na wyposażeniu Działu znajduje się przenośnia lupa elektroniczna  z możliwością odczytu zeskanowanego tekstu.

Stanowiska obsługi klienta - sala 22

znajduje się na parterze po lewej stronie za kasami. Do sali prowadzą szerokie drzwi ze wspomaganym systemem otwierania. Wejście jest dostosowane dla osób poruszających się na wózkach i jest skontrastowane. Stanowiska obsługi klienta są usytuowane na środku sali. Biurka nie posiadają dostawek ułatwiających obsługę osób poruszających się na wózkach.

Toalety

Budynek posiada trzy dostosowane toalety o odpowiedniej przestrzeni manewrowej dla osób ze szczególnymi potrzebami. Dwie z nich znajduje się na parterze, a trzecia na czwartym piętrze, wszystkie są odpowiednio oznaczone.

Drzwi są odpowiedniej szerokości, wejście nie ma progu. Przy otwieraniu i zamykaniu jest zachowany niski poziom wysiłku fizycznego. Włącznik światła umieszczony został na wysokości umożliwiającej korzystanie z niej osobom z niepełnosprawnościami. Przestrzeń transferowa znajduję się z jednej strony miski ustępowej i ma odpowiednie wymiary. Toalety zostały wyposażone w uchylne, stabilne poręcze po obu stronach miejsca odstawczego. Miski ustępowe znajdują się na odpowiedniej wysokości. Deski sedesowe są zamontowane stabilnie. Umywalki są dostępne dla osób poruszających się na wózkach (odpowiednia przestrzeń pod umywalką). Umywalki zostały wyposażone w uchylne, stabilne poręcze po obu stronach miejsca odstawczego. Lustra, wyposażone w uchwyty, zamontowane jest na zalecanej wysokości. Toalety posiadają przyciski alarmu przyzywowego (wyposażone dodatkowo w linkę – przydatną w przypadku upadku osoby korzystającej z toalety na podłogę).

Inne informacje

Budynek posiada 2 drogi ewakuacyjne, które są dobrze oznakowane. Dodatkowym wyposażeniem jest wózek ewakuacyjny schodowy, który zapewnia bezpieczeństwo osobom z niepełnosprawnością ruchową.

W obrębie wejścia B znajduje się tablica informacyjna. Główne funkcje budynku zostały dodatkowo oznaczone znacznikami TOTUPOINT, które udźwiękawiają i opisują przestrzeń obu wejść do budynku, windy, Działu Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością, dostosowanej toalety,  Działu Pomocy Instytucjonalnej, Sekretariatu oraz Działu Pieczy Zastępczej. Nie zastosowano całościowego planu budynku.

Na parterze w holu obok kas znajduje się kącik dla karmiących matek.

Szczegółowy opis dostępności architektonicznej dla innych budynków MOPS, można znaleźć na naszej stronie internetowej.

Powiadom znajomego